Ενστάσεις Παράπονα

Ενστάσεις – Παράπονα

Διαδικασία Υποβολής Ένστασης*

Εάν επιθυμείτε να προσφύγετε κατά της απόφασης που λαμβάνεται από την Εθνική Υπηρεσία του Προγράμματος ” Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης”, σε σχέση με την αίτηση για χρηματοδότηση ή τη συμφωνία επιχορήγησης, θα πρέπει να ακολουθήσετε την παρακάτω διαδικασία προσφυγής.

*Σημειώστε ότι μπορείτε να υποβάλετε ένσταση μόνο αν πιστεύετε ότι η Εθνική Υπηρεσία δεν έχει ακολουθήσει τις σωστές διαδικασίες, όπως ορίζονται στη σχετική πρόσκληση υποβολής προτάσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή  ή στις σχετικές οδηγίες που δημοσιεύει η Εθνική Υπηρεσία.

Τι είναι η Ένσταση;

Η  Ένσταση ορίζεται ως το αίτημα για επανεξέταση της απόφασης που ελήφθη από την  Εθνική Υπηρεσία, σε περίπτωση που πιστεύετε ότι η Εθνική Υπηρεσία δεν έχει ακολουθήσει ορθά τις διαδικασίες για την βαθμολόγηση ή / και στη παροχή ανατροφοδότησης/σχολίων πάνω σε απορριφθείσα  αίτηση σας, ή στον υπολογισμό του τελικού ποσού της επιχορήγησης εγκεκριμένης σας αίτησης. Για σκοπούς παροχής έννομης προστασίας, έχει οριστεί συγκεκριμένη διαδικασία προσφυγής, όπου απαιτείται από όσους προσφεύγουν σε Ένσταση, να δηλώνουν ρητά τα σημεία των διαδικασιών που πιστεύουν ότι δεν έχουν εφαρμοστεί από την Εθνική Υπηρεσία και για τα οποία υποβάλλεται η Ένσταση.

Πότε πρόκειται για Ένσταση και πότε για Παράπονο;

Αν κατά την Ένσταση δεν υποβληθούν συγκεκριμένα τεκμήρια ή απλά εκφράζεται δυσαρέσκεια σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των αιτήσεων ή των τελικών απολογισμών, η Εθνική Υπηρεσία θα εκλαμβάνει την Ένσταση ως Παράπονο και θα προβαίνει στους ανάλογους χειρισμούς. Για να υποβάλετε παράπονο, μπορείτε να μας αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα.

Ποιοι μπορούν να υποβάλουν Ένσταση;

Αιτητές

Για τους αιτητές σχεδίων του Προγράμματος “Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης” (δηλαδή για το πρόσωπο ή τον Οργανισμό που υποβάλλει σχέδιο στην Εθνική Υπηρεσία), Ενστάσεις θα εξετάζονται σε περιπτώσεις όπου ένα σχέδιο έχει απορριφθεί. Σημειώστε ότι η απόφαση για την αίτηση σας (δηλαδή αν εγκρίθηκε ή απορρίφθηκε) μπορεί να αλλάξει μόνο σε περιπτώσεις όπου έγινε διοικητικό σφάλμα από μεριάς της Υπηρεσίας ή όπου οι δημοσιευμένες διαδικασίες δεν έχουν εφαρμοστεί με λεπτομέρεια. Σε αυτό το στάδιο, δεν μπορούν να γίνουν δεκτές πληροφορίες που δεν είχαν περιληφθεί στην αίτηση εξαρχής.

Δικαιούχοι

Για τους Δικαιούχους σχεδίων του του Προγράμματος “Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης” (δηλαδή για το πρόσωπο ή τον Οργανισμό που πρόκειται να υπογράψει συμφωνία επιχορήγησης που εκδόθηκε από την Εθνική Υπηρεσία), Ενστάσεις που αφορούν στο ποσό της επιχορήγησης θα εξετάζονται σε περιπτώσεις που πιστεύεται ότι έχουν γίνει λανθασμένοι υπολογισμοί. Σημειώστε ότι η απόφαση της Υπηρεσίας για το ύψος της επιχορήγησης θα επανεξετάζεται μόνο όταν έχει γίνει κάποιο διοικητικό λάθος ή σε περιπτώσεις όπου οι ειδικοί όροι και τα παραρτήματα της συμφωνίας επιχορήγησης δεν έχουν τηρηθεί.

Πότε μπορείτε να υποβάλετε Ένσταση;

Μπορείτε να υποβάλετε μόνο μία Ένσταση για κάθε αίτηση ή σχέδιο σε κάθε φάση της διαδικασίας, δηλαδή είτε κατά την αξιολόγησης της αίτησης ή κατά την αξιολόγηση του τελικού απολογισμού του σχεδίου. Αν το σχέδιο σας μπει σε λίστα αναμονής, δεν υπάρχει επιπρόσθετη ευκαιρία για Ένσταση.

Πώς να υποβάλετε Ένσταση;

Όλες οι Ενστάσεις πρέπει να υποβάλλονται γραπτώς, κατεβάζοντας και συμπληρώνοντας το «Έντυπο Υποβολής Ένστασης». Το συμπληρωμένο έντυπο, πρέπει ακολούθως να υποβάλλεται στην Εθνική Υπηρεσία με τους τρόπους που περιγράφονται εντός της αίτησης. Το χρονοδιάγραμμα υποβολής Ένστασης έχει ως ακολούθως:

  • Για Ενστάσεις πάνω στις αιτήσεις που έχουν κοπεί στο στάδιο της επιλεξιμότητας: μέσα σε 10 ημέρες από την ημερομηνία κοινοποίησης σε εσάς της απόφασης από την Εθνική Υπηρεσία
  • Για Ενστάσεις που αφορούν οποιαδήποτε άλλη απόφαση από την Εθνική Υπηρεσία: μέσα σε 30 ημέρες από την ημερομηνία κοινοποίησης σε εσάς της απόφασης από την Εθνική Υπηρεσία
  • Για Ενστάσεις που είναι πιο πολύπλοκες, μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα σας κρατούμε ενήμερους για την πρόοδο των διαδικασιών εξέτασης τους.

Σε κάθε περίπτωση, η Υπηρεσία θα σας ενημερώνει για το χρονοδιάγραμμα και θα γίνεται προσπάθεια να ενημερώνεστε για τη λήψη της Ένστασης από την Υπηρεσία την ίδια ημέρα. Ο χειρισμός των Ενστάσεων θα γίνεται σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στον Οδηγό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Εθνικές Υπηρεσίες